Boeing 777 Uçak Bilgileri

Uçak Bilgi » Boeing 777 Uçak Bilgileri

  • Thy Boeing 777 Uçağı
    Thy Boeing 777 Uçağı
  • Boeing 777 Uçak
    Boeing 777 Uçak
  • Boeing 777
    Boeing 777
  • Boeing 777
    Boeing 777
  • Boeing 777 Yolcu Dizilimi
    Boeing 777 Yolcu Dizilimi

Boeing 777 Uçak Bilgileri

Boeing 777 Uzun menzilli, geniş gövdeli, Çift koridorlu, çift motorlu yolcu uçağı. Boeing Ticari Uçaklar tarafından üretilmektedir. Dünyanın en büyük ve yaygın büyük çap tubofan motorlu, üç sınıfta 283 ve 368 arasında tek sınıf yapılandırmasında 550 yolcu taşıma olanağına sahip, 5235 ila 9380 deniz mili (9695 - 17.500 km)'ye kadar menzili vardır. 777'ye dışardan bakıldığında diğer uçaklardan ayırt edici özellikleri, yuvarlak gövde kesiti, bıçak-kuyruk konisi, altı tekerlekli ana iniş takımı.

 

Lansmanı 1995 yılında yapılan Boeing 777 serisi, 300 ila 400 koltuk kapasitesine sahip uçak segmentinde lider konumda bulunuyor. Ferah kabini, güvenilirliği ve yakıt verimliliğiyle dünyanın dört bir yanında havayolu şirketlerinin tercihi olan 777 serisi, 5 yolcu ve 1 kargo modelinden oluşuyor. Boeing 777'lerle orta-uzun menzilli uçak pazarının yüzde 70'ini elinde tutuyor. Tamamen bilgisayar ortamında tasarlanan ilk yolcu uçağı Boeing 777, pazarı çıktığı 1995'ten çok kısa bir süre sonra, çift koridorlu orta boy uçak sınıfının tartışılmaz lideri oldu. Boeing 777, havayollarının isteklerinin doğrultusunda tasarladı ve normalde opsiyonel olan 80 adet özelliği 777'nin standart konfigürasyona dahil ederek, uçağı müşterileri için son derece ekonomik bir hale getirdi. Dünyanın en büyük çift motorlu, çift koridorlu ticari jet uçağı olan Boeing 777'in 6 modeli bulunuyor: 777-200, 777-200ER, 777-200LR, 777-300 ve 777- 300ER. 777'ler ekonomi sınıfında 47, "Business Class"ta 50, "First Class" ta ise 53 cm genişliğindeki koltuklarıyla, sınıfının en rahat uçağı olma unvanına sahip. Kıtalar arası uçabilme tescilini alan ilk iki motorlu,çift koridorlu,üç-sınıf'ta 283-368 arasında,bir sınıfta 550 yolcu taşıyabilir,777’lerin iniş takımları, bugüne kadar bir ticari uçağa takılan en büyük iniş takımı.

 

 

Altı tekerlekli İniş takımları Boeing 777-300

777’nin ana iniş takımlarında 6’şar, burnunda da 2 tekerleği bulunuyor. Menzili 5,235-9,450 deniz mili (9,695-17,500 km)'dir.777'in pazar yarışmacıları, A330-300, A340, ve geliştirilmekte olan A 350 XWB'in bazı değişkenleridir. 777 200 LR Dünyanın en uzun menzil ticari uçağı olup 17 500 km menzile sahiptir. 3 Sınıfta 301 Yolcu taşıyabilir.

Boeing, 777'nin kargo versiyonu olan 777F'in 777-200LR modelinden geliştirdiği, dünyanın en uzun menzilli çift motorlu kargo uçağı. İlk test uçuşunu 2005 yılında yapmış; ekonomik yakıt tüketimi ve performans verimliliğini kanıtlayan yeni uçaklar halen hizmet veren 747-400 kargo uçağının tamamlayıcısı olarak 20 Şubat 2009'da ilk olarak Air Fance’da hizmete girmiştir. 1999 Avrupa çıkışlı uzun menzilli hatlarda hem 777’lerde hem de rakip uçaklarda seyahat eden 6.000 yolcu arasında yapılan araştırmada, her 4 yolcudan 3’ü 777’yi rakiplerine tercih etti. 1997Malezya Havayolları’na teslim edilen 777-200ER boş olarak yaptığı ilk uçuşunda, saatte ortalama 889 km hız yaparak hiç mola vermeden 20.044 km kat etti ve yine bu modele ait hız ile mesafe rekorlarını kırdı.

Boeing 777 Ailesinin Bazı Ödülleri ve Rekorları 2002 Air Transport Magazine, Boeing’e, 777 modeli için 2002 Havayolu Teknolojisi Ödülü’nü verdi.

Ekim 2005'deBoeing 777-200LR, Hong Kong'tan havalanıp, Pasifik Okyanusu, ABD ve Atlantik Okyanusu üzerinden Londra'ya uçarak tarihi bir rekor kırdı. 22 saat 42 dakika havada kalarak, 21 bin 601 km. yol kat eden uçağın kokpitinde pilot Suzanna Darcy-Hennemann oturuyordu. Hennemann'a 777 programının kaptan pilotu Frank Santoni de eşlik etti. Uçuş çok uzun sürdüğünden ekibe John Cashman ve Randy Austin isimli pilotlar da dahil oldu. Uçağa üç adet ilave yakıt tankı kondu. Uçak Hong Kong'dan 161 ton yakıtla havalandı, uçuş sırasında bu yakıtın 152.6 tonunu kullandı. Uçak Londra'ya indiğinde hala iki saatlik yakıtı vardı. 777-200LR saatte ortalama 879 km hız yaptı. Uçuşa katılan ekip güneşin doğuşuna iki kere şahit oldu.

Boeing, çift motorlu ve geniş gövdeli modeli 777 serisinin 777`nci uçağını, Air France`a teslim etti. Nisan 2009. Boeing 777 serisinin uzun menzilli versiyonu olan 777-300LR, Air France`ın yeni logo ve marka kimliğini taşıyan ilk uçak olma unvanını da elde etti. Dünyadaki en büyük Boeing 777 filolarından birine sahip olan Air France, 777-300LR ile kargo versiyonu 777 Freighter`ın lansman müşterisiydi.

 

777-200 Teknik Karakteri:

İlk Uçuş: 15.05.1995

Yolcu Sayısı:

2. Sınıfta: 305

1. Sınıfta: 400

Tam Yüklü Menzili: 9,695 km

Kanat Açıklığı: 60.9 m

Toplam Uzunluk: 63.7 m

Yükseklik: 18.5 m.

 

777-200ER Teknik Karakteri:

İlk Uçuş: 06.02.1997

Yolcu Sayısı:

2.Sınıfta: 301

1.Sınıfta: 440

Tam Yüklü Menzili: 14,260 km

Kanat Açıklığı: 60.9 m

Toplam Uzunluk: 63.70 m

Yükseklik: 18.5 m

 

777-300 Teknik Karakteri:

İlk Uçuş: 21.05.1998

Yolcu Sayısı:

2.Sınıfta: 368

1.Sınıfta: 550

Tam Yüklü Menzili: 13,450 km

Kanat Açıklığı: 60,9 m

Toplam Uzunluk: 73.9 m

Yükseklik: 18.7 m

 

777-300ER Teknik Karakteri:

İlk Uçuş: 29.04.2004

Yolcu Sayısı:

2. Sınıfta: 365

1. Sınıfta: 550

Tam Yüklü Menzili: 14,685 km

Kanat Açıklığı: 64,8 m

Toplam Uzunluk: 73,9 m

Yükseklik: 18.6 m